Cultuur

Verbinding via Vriendschap: champagne op de campagne

Schouwburg Ogterop wilde mensen verleiden weer meer naar het theater te komen na een lastige periode. Hiervoor werd in april 2022 een campagne gestart om het aantal Theatervrienden uit te breiden: ‘Verbinding via Vriendschap’. Pas als mensen zelf weer de live-ervaring hebben, weten ze hoe speciaal dat is ten opzichte van bijvoorbeeld tv of internet.

Die campagne is meer dan geslaagd! Ogterop hoopte op circa 200 nieuwe Theatervrienden, maar dat zijn er inmiddels circa 600 meer, waardoor in totaal ruim 1500 mensen nu Theatervriend zijn. Onder meer de nieuw geïntroduceerde Decemberactie werd gewaardeerd.

Ogterop wil onder het motto ‘verbinding via vriendschap’ meer mensen verleiden om het theater vaker te bezoeken, om elkaar te ontmoeten in de schouwburg en vooral om het theatergevoel te ervaren zoals schrijver Jibbe Willems dat omschreef in een tekst die hij bij de start van de campagne schreef voor de Theatervrienden: ‘live, levend en vol liefde’.

Schouwburg Ogterop/ foto Ronnie Zeemering (Schouwburg Ogterop directeur Natalie Straatman en campagneleider Marija Katic)