Maybeline Rolock winnaar pitchwedstrijd Business4Students 2024!
Business4Students keerde dit jaar terug als een inspirerend evenement om jong ondernemerschap te stimuleren, georganiseerd door de Regiocampus. Het event, dat plaatsvond in de theaterzaal van Stad & Esch in Meppel, bood ondernemende studenten en scholieren de kans om hun ondernemende ideeën te pitchen voor publiek. Dit jaar was Business4Students tevens de aftrap van de Global Entrepreneurship Week Regio Zwolle.
Een bruisende competitie
Acht finalisten, afkomstig van partnerscholen van de Regiocampus namen deel aan de pitchwedstrijd. Na weken van voorbereiding, waaronder masterclasses en pitchtrainingen, streden zij om de hoofdprijs van €500, aangeboden door de Rabobank, en een begeleidngstraject bij “Ik ben Drents Ondernemer.”
De pitches werden beoordeeld door een ervaren jury, bestaande uit Marc Jan van der Linde van Ondernemersvereniging Ondernemend Nijeveen, Fijko Roozeboom van Rabobank en Willem Naber van “Ik ben Drents Ondernemer.” Gedurende het event inspireerden sprekers, onder wie Olivier Gossink en Bastian Coes van Zwinc, het publiek en de deelnemers met hun verhalen over ondernemerschap. Jenneke Palland van de Rabobank was dagvoorzitter en heeft het programma perfect begeleidt.
Coaches en prijzen
Naast een geldbedrag van €500,- vanuit de Rabobank maakten de pitchers kans op het winnen van een persoonlijke coach. Het panel coaches bestond dit jaar uit Anja Stokvis van Oranjeborg, Ruwan Berculo van Ondernemend Westerveld & Gebiedspromotie Zuidwest Drenthe, Miquel Wijngaard van Kenniscentrum Sociaal Domein en Albert Assen van de Makers. De coach die tijdens het event aan een student wordt gekoppeld, staat klaar om de student in de opstartfase van zijn of haar onderneming te begeleiden en vragen te beantwoorden. Daarnaast krijgen drie finalisten een half jaar durend begeleidingstraject bij “Ik ben Drents Ondernemer.”
Na het juryberaad werd Maybeline Rolock van NHL Stenden uitgeroepen tot winnaar van Business4Students 2024, met de beste pitch en het meest innovatieve ondernemende idee. Maybeline wil met haar onderneming een 360 graden concertervaring bewerkstelligen voor mensen die zelf niet in staat zijn een concert live bij te wonen. Het evenement werd afgesloten met een netwerkborrel. Deelnemers konden hier bijvoorbeeld direct in contact worden gebracht met de coaches.
Cheryl Groen/ foto RegioCampus