Marketing Drenthe lanceert podcastreeks met Ellen ten Damme
In de nieuwe podcastreeks van Marketing Drenthe neemt Ellen ten Damme de luisteraar mee langs de verhalen van Drenthe. Hiermee worden zowel inwoners als gasten geïnformeerd over de verhalen van de oertijd, het veen, de Koloniën van Weldadigheid en de natuur. Ook krijgen ze een beeld wat er allemaal te beleven valt in de Oerprovincie van Nederland. Voor kinderen is een apart luisterverhaal ontwikkeld.
Podcastreeks met Ellen ten Damme
Momenteel staan er vijf afleveringen online op Spotify. Ellen ten Damme, opgegroeid in Roden, gaat hier in gesprek met experts uit Drenthe. Floor huisman, conservator van het Drents Museum, vertelt alles over de veenvondsten. Peter Sluiter, directeur Nationaal Gevangenismuseum Veenhuizen/ Museum de Proefkolonie Frederiksoord, neemt de luisteraar mee in het verhaal over de Koloniën van Weldadigheid. En André Brasse van IVN natuureducatie trekt het Nationaal Park Drentsche Aa in en vertelt wat dit gebied zo bijzonder maakt: “Een rijk, oeroud landschap vol verhalen en getuigenissen uit het verleden. Hoe meer je over het landschap weet hoe boeiender het wordt. Daarom is het ook zo mooi dat we dit hebben vastgelegd in deze podcast.”
Luisterverhaal voor kinderen
Voor de jonge luisteraar is een luisterverhaal ontwikkeld waarin Fiep door middel van haar magische boek, op avontuur gaat door de Oerprovincie. Ze duikt in de wereld van de hunebedbouwers, volgt het spoor van de schaapskudde en ontdek het verhaal van een echt gevangenisdorp. “In Drenthe zijn zoveel bijzondere verhalen te ontdekken. Het is mooi dat jong en oud dit nu kunnen beluisteren. Bijvoorbeeld als ze onderweg zijn naar hun vakantie of weekendje weg in Drenthe. Daarmee krijgen ze al een goed beeld van de provincie”, aldus Henk Brink, gedeputeerde Provincie Drenthe.
Samenwerking met Drentse ondernemers
Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk gasten van deze podcast afweten, zoekt Marketing Drenthe ook de samenwerking met toeristische ondernemers in Drenthe. Directeur Astrid Crum geeft aan dat ze voor de verblijfsaccommodaties in Drenthe diverse promotiemiddelen hebben gemaakt: “Zij staan direct in contact met onze gasten en kunnen de podcast het beste onder de aandacht brengen middels flyers, posters of door het mee te nemen in mailingen.”
Verhalen van Drenthe staan centraal
Voor de binnenlandse markt staat dit jaar het thema ‘Drentse verhalen’ centraal in de campagnes van Marketing Drenthe. Daarnaast wordt in het weekend van 22 en 23 oktober de eerste editie van het Drentse Verhalenweekend georganiseerd. Tijdens dit weekend in de herfstvakantie, worden vele evenementen en activiteiten georganiseerd waarbij de verhalen tot leven worden gebracht.
De podcastreeks en het luisterverhaal zijn vanaf nu te beluisteren via Spotify onder: ‘Verhalen van Drenthe’ en ‘Luisterverhaal van Drenthe’.
Foto Markering Drenthe